El verano de las Malaikas en Lugo

Aunque todavía con tres encuentros y con verano de por medio, en Lugo hemos arrancado el grupo de Malaikas con mucha ilusión a principios de junio. Durante este tiempo, hemos ido familiarizándonos poco a poco con el proyecto, así como conociéndonos entre nosotras.

Con juegos y dinámicas hemos ido encontrando muchas similitudes entre nosotras e historias que tenemos en común, así como otras muchas que no pero que agradecemos compartir para reflexionar y aprender de forma conjunta.

El último viernes que nos vimos fuimos a la Diputación de Lugo a ver una exposición llamada “Cuerpo permeable, cuerpo insustituible”, de la artista Gema López. Gema es pintora vocacional y concibe su proceso artístico como un trabajo de autoconocimiento y terapia. Representa al ser humano como un “alma en constante transformación”.

En la exposición pudimos apreciar dos partes diferenciadas. En la primera vimos “el cuerpo permeable” donde aparecían representados cuerpos, según la autora, como un continente descontextualizado e impersonal, como protagonistas absolutos de historias que nosotras fuimos invitadas a interpretar y descifrar de manera subjetiva conectándolas con nuestras vivencias. En la segunda vivimos el “cuerpo insustituible”, donde ya solo se representaba un sentimiento único e individual.

Nos quedamos con lo que dejaba escrito Gema en la exposición y es que “la conciencia colectiva alrededor de temas tan íntimos es vital para poder curar una sociedad dañada. Aquí estamos. Esto somos”.

Aínda que aínda con tres encontros e co verán polo medio, en Lugo arrincamos o grupo de Malaikas con moita ilusión a principios de xuño. Durante este tempo, fomos familiarizándonos aos poucos co proxecto, así como coñecéndonos entre nós.

Con xogos e dinámicas fomos atopando moitas similitudes entre nós e historias que temos en común, así como outras moitas que non pero que agradecemos compartir para reflexionar e aprender de forma conxunta.

O último venres que nos vimos fomos á Deputación de Lugo a ver unha exposición de cadros chamada “Corpo permeable, corpo insubstituíble”, pintados por Xema López. Xema é pintora vocacional e concibe o seu proceso artístico como un traballo de autocoñecemento e terapia. Representa ao ser humano como unha alma en constante transformación.

Nela puidemos apreciar dous partes diferenciadas. Na primeira vimos “o corpo permeable” onde aparecían representados corpos, segundo a autora, como un continente descontextualizado e impersonal, como protagonistas absolutos de historias que nós fomos convidadas a interpretar e descifrar de maneira subxectiva conectándoas coas nosas vivencias. Na segunda vivimos o “corpo insubstituíble”, onde xa só representábase un sentimento único e individual.

Quedamos co que deixaba escrito Xema na exposición e é que “a conciencia colectiva ao redor de temas tan íntimos é vital para poder curar unha sociedade danada. Aquí estamos. Isto somos”.

*Convenio de colaboración entre a Consellería de Promoción do Emprego e Igualdade (Secretaría Xeral da Igualdade) e a Fundación JuanSoñador para o desenvolvemento do proxecto Malaikas.